Складання та реалізація алгоритмів із циклом із лічильником у середовищі програмування. Урок 49 (Інформатика 8 клас)
17 Серпня, 2019Практична робота №13 Складання та виконання алгоритмів з повтореннями та розгалуженнями для опрацювання величин. Урок 51 (8 клас)
18 Серпня, 2019з урахуванням методичних рекомендацій 2019 року
Тема (слайд 2): Складання та реалізація алгоритмів з повтореннями для опрацювання величин
Мета (слайд 3):
- навчальна: ознайомити учнів з особливостями використання циклів у мовах програмування;
- розвиваюча: розвивати логічне й алгоритмічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
- виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.
Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, електронні матеріали (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника “ІНФОРМАТИКА 8 КЛАС” Морзе Н.В., Берна О.В., Вембер В.П.
Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.
(конспект уроку та презентація розроблені за підручником «Інформатика (Морзе, Барна, Вембер) 8 клас»)
ХІД УРОКУ
І. Організація класу до уроку
- Привітання із класом (слайд 1)
- Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Онлайн тестування (слайд 4)
Перейти за посиланням для проходження тесту № 19 http://testinform.in.ua/category/8-klas/
III. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
(використовується проектор)
- Які особливості використання циклів у програмах? (слайд 5)
IV. Формування практичних умінь і навичок
Завдання 1. Просте число (слайд 9)
Число називають простим, якщо воно ділиться без остачі тільки на одиницю й на себе. У середовищі програмування Lazarus розробіть проект, за допомогою якого буде перевірятися, чи є простим введене число.
Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)
Завдання на с. 175 підручника
Завдання 2. Працюємо в парах (слайд 10)
Обговоріть, чи можна реалізувати проект Гра, розроблений мовою програмування Python від аналогічного, розробленого мовою програмування Free Pascal. Реалізуйте такий проект у середовищі Lazarus.
Завдання на с. 176-177 підручника
Завдання 3. Працюємо самостійно (слайд 11)
Запишіть фрагменти програм мовою програмування Free Pascal для виконання таких дій:
- друкується таблиця множення на 9;
- друкуються квадрати чисел від 10 до 1;
- знаходиться сума цілих чисел від 1 до 10.
Завдання на с. 178 підручника
V. Підсумок уроку
Обговорюємо (слайд 12)
- Що спільного й чим відрізняються цикли while та repeat у мові програмування Free Pascal?
- Поясніть, коли припиняється виконання команд у тілі циклу для циклів із передумовою, післяумовою та циклу з лічильником. Чи можна вимушено перервати виконання циклу?
- Чим відрізняються способи отримання випадкового значення величини в мовах програмування Free Pascal та Python?
Рефлексія (слайд 13-16)
- Що нового сьогодні дізналися?
- Чого навчилися?
- Що сподобалось на уроці, а що ні?
- Чи виникали труднощі?
VI. Домашнє завдання (слайд 17)
Опрацювати параграф підручника п.25 с. 174-178