Практична робота №5 Створення, опрацювання і дослідження інформаційних моделей. Урок 21 (Інформатика 9 клас)
25 Вересня, 2017Введення та виведення табличних величин. Урок 23 (Інформатика 9 клас)
25 Вересня, 20179 клас за новою програмою
Тема: Табличні величини та їх опис мовою програмування
Мета:
- навчальна: сформувати поняття про табличні величини та їх опис мовою програмування;
- розвиваюча: розвивати логічне й алгоритмічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
- виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.
Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, електронні матеріали (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника “ІНФОРМАТИКА 9 КЛАС” Морзе Н.В. та ін..
Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.
(Створено в навчальних цілях за підручником «Інформатика 9 клас»/Н.В. Морзе, О.В. Барна, В.П. Вембер, О.Г. Кузьминська. – К.: УОВЦ «Оріон», 2017 www.orioncentr.com.ua, inf9-m.blogspot.com)
ХІД УРОКУ
І. Організація класу до уроку
- Привітання із класом (слайд 1)
- Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Онлайн тестування (слайд 4)
Перейти за посиланням для проходження тесту № 8 http://testinform.in.ua/category/9-klas/
Пригадай (слайд 5)
- Як створити проект у середовищі Lazarus?
- Як описувати змінні у програмі мовою програмування FreePascal?
- Як створювати та змінювати значення властивостей елементів управління на електронних формах проектів?
III. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
(використовується проектор)
- Що таке таблична величина? (слайд 6)
- Як описувати табличні величини мовами програмування? (слайд 7-8)
IV. Формування практичних умінь і навичок
Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)
Завдання 1. Працюємо самостійно (слайд 9)
Розгляньте комп’ютерну модель словника, запропоновану за адресою http://vslovar.ru/bes/17012.html.
Придумайте назву таблиці. Запишіть значення елемента таблиці з індексом 2. визначте кількість елементів табличної величини.
Завдання на с. 119 підручника
Завдання 2. Працюємо самостійно (слайд 10)
Розгляньте комп’ютерну модель словника, запропоновану за адресою http://vslovar.ru/bes/17012.html.
Поставте у відповідність опис табличної величини та відповідну таблицю значень:
- таблиця з 10 текстових величин;
- таблиця з 10 дійсних чисел;
- таблиця із 6 символьних величин;
- таблиця з послідовності 9 чисел, що змінюються через 0,1;
- таблиця із 7 текстових величин.
Завдання на с. 119 підручника
Завдання 3. Працюємо самостійно (слайд 11)
Наведіть приклади можливих значень табличних величин, які можна додати в масив або список за їхнім описом.
Завдання на с. 119 підручника
V. Підсумок уроку
Обговорюємо (слайд 12)
- Які середовища можна використати для створення комп’ютерних моделей?
- Чому для побудови комп’ютерної моделі важливо правильно обрати засіб її створення?
- Чи можна засобами редактора створення презентацій побудувати комп’ютерну обчислювальну модель?
- Чи можна вважати мову програмування «універсальним засобом» для створення комп’ютерних моделей?
Рефлексія (слайд 13-16)
- Що нового сьогодні дізналися?
- Чого навчилися?
- Що сподобалось на уроці, а що ні?
- Чи виникали труднощі?
VI. Домашнє завдання (слайд 17)
Опрацювати п.15.1-15.2