Об’єкти файлової системи (файли, папки, ярлики). Урок 5 (5 клас)

Складові персонального комп’ютера. Практична робота №1. Урок 4 (5 клас)
Складові персонального комп’ютера. Практична робота №1. Урок 4 (5 клас)
Березень 27, 2017
Дії з об’єктами файлової системи. Практична робота №2. Урок 6 (5 клас)
Дії з об’єктами файлової системи. Практична робота №2. Урок 6 (5 клас)
Березень 28, 2017

Урок 5

5 клас за новою програмою 2016 року для дітей які вивчали інформатику в 2-4 класах

Тема (слайд 2): Об’єкти файлової системи (файли, папки, ярлики)

Мета:

  • навчальна: сформувати такі поняття: файлова система, об’єкт файлової системи, файла, тип файла; ознайомити учнів з властивостями об’єктів файлової системи (ім’я об’єкта, шлях до об’єкта, розширення об’єкта);
  • розвиваюча: розвивати інформаційну культуру, логічне мислення, пам’ять; формувати вміння узагальнювати, міркувати;
  • виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.

Об’єкти файлової системи (файли, папки, ярлики). Урок 5 (5 клас)Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, електронні матеріали (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника “ІНФОРМАТИКА 5 КЛАС” Морзе Н.В. та ін..

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

(Створено в навчальних цілях за підручником «Інформатика 5 клас»/Н.В. Морзе, О.В. Барна, В.П. Вембер, О.Г. Кузьминська. – К.: УОВЦ «Оріон», 2016 www.orioncentr.com.ua, inf5-m.blogspot.com/)

ХІД УРОКУ

І. Організація класу до уроку

  1. Привітання із класом (слайд 1)
  2. Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Пригадай (слайд 4):

  1. Як пояснити одним реченням, для чого потрібні файли?
  2. Чи можна у файлі зберегти ноти, малюнок, текст?
  3. Коли використовують файли а коли папки?

Онлайн тестування (слайд 5):

Перейти за посиланням для проходження тесту № 4 http://testinform.in.ua/category/5-klas/

III. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовується проектор)

  1. Які об’єкти належать до файлової систем? (слайд 6-8)
  2. Як позначають адресу об’єктів файлової системи? (слайд 9-11)
  3. Як розрізнити об’єкти файлової системи? (слайд 12-14)

IV. Формування практичних умінь і навичок

Завдання 1. Групування пристроїв (слайд 15)

  1. Перегляньте структуру та вміст флеш-накопичувача.
  2. Відкрий системну папку Комп’ютер.
  3. Ознайомся, для яких дисків установлено дисководи комп’ютері та які імена їм надано.
  4. Під’єднай флеш-накопичувач до роз’єму. Визнач, яке ім’я дано флеш-накопичувачу.
  5. Відкрий вміст флеш-накопичувача, двічі клацнувши на поз ці відповідного диска у вікні Комп’ютер.
  6. Розглянь, яку структуру об’єктів має цей носій. Визнач, вкладені папки в цій структурі об’єктів.

Завдання на с. 32 підручника

Завдання 2. Призначення ярлика (слайд 16)

  1. Визнач назву носія, на якому зберігається програма Калькулятор, за її ярликом.
  2. Знайди на Робочому столі ярлик програми Калькулятор. Двічі клацни на ньому лівою кнопкою миші. Пересвідчись, що завантажилася програма Калькулятор.
  3. Знайди, де розміщена програма Калькулятор на комп’ютері та завантаж її. Зроби висновки щодо призначення ярлика.

Завдання на с. 33 підручника

Завдання 3. Перегляд списків імен і файлів папок (слайд 17)

Переглянь вміст папки Кошик. Зміни вигляд списку папок і файлів. Визнач адреси об’єктів файлової системи, розміщених у папці Кошик.

Завдання на с. 33 підручника

Завдання 4. Структура об’єктів (слайд 18)

За повними іменами поданих файлів у графічному редакторі побудуй відповідну структуру об’єктів.

С:\Документи\Інструкція.txt

С:\Документи\Тексти\Текст.docx

С:\Документи\Тексти\Оригінал.rar

С:\Документи\Правила.exe

С:\Зразки\Приклад.ppt

С:\Зразки\Приклад.mp3

С:\Зразки\Тексти\Висновки.txt

С:\Фото\Київ\Свято.bmp

С:\Фото\Київ\Клас.jpeg

С:\Диск.txt

Примітка. Використай при цьому інструменти графічного редактора для побудови ліній, прямокутників і створення написів.

Завдання на с. 33-34 підручника

Завдання 5. Працюємо в парах (слайди 19)

Обговоріть, коли потрібно змінювати вигляд подання списку об’єктів файлової системи, що містяться в певній папці. Для цього по черзі називайте приклади ситуацій, коли потрібно відобразити об’єкти у вигляді: значків; списку; таблиці; плитки.

Завдання на с. 35 підручника

V. Підсумок уроку

Обговорюємо (слайд 20)

  1. З яких об’єктів складається файлова система?
  2. Чи доречно створювати кілька ярликів до одного об’єкта?
  3. Чи доречно зберігати одні й ті самі файли в різних папках?
  4. Чи подібний шлях до об’єкта файлової системи до твоєї поштової адреси?
  5. У чому переваги створення системних папок?
  6. Чи залежить структура файлової системи від комп’ютера, з яким ти працюєш?

Рефлексія (слайд 21-24)

  • Що нового сьогодні дізналися?
  • Чого навчилися?
  • Що сподобалось на уроці, а що ні?
  • Чи виникали труднощі?

VI. Домашнє завдання (слайд 25)

Опрацювати параграф підручника п.5

Завантажити конспекти в форматі docx ви можете з Google-диску:

Завантажити конспект уроку

Ви можете зберегти свій час на підготовку до уроків замовивши комплект презентацій
5 клас за новою програмою 2016 року для супроводу уроків  

за ціною:

70 грн за комплект
(одна презентація коштує 2 грн)

Замовити комплект

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *