Практична робота №10 Створення програми з кнопками та написами. Урок 36 (Інформатика 8 клас)
16 Серпня, 2019Операції над числовими величинами та їх опис мовами програмування. Урок 38 (Інформатика 8 клас)
16 Серпня, 2019з урахуванням методичних рекомендацій 2019 року
Тема (слайд 2): Величини. Їх типи та властивості
Мета (слайд 3):
- навчальна: ознайомити учнів з поняттям величини, їх типами, навчити описувати змінні величини числового типу;
- розвиваюча: розвивати логічне й алгоритмічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
- виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.
Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, електронні матеріали (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника “ІНФОРМАТИКА 8 КЛАС” Морзе Н.В., Берна О.В., Вембер В.П.
Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.
(конспект уроку та презентація розроблені за підручником «Інформатика (Морзе, Барна, Вембер) 8 клас»)
ХІД УРОКУ
І. Організація класу до уроку
- Привітання із класом (слайд 1)
- Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Повторення (слайд 4)
- Як пов’язані інформація, повідомлення та дані?
- Які існують типи даних?
- Які пристрої використовує людина для роботи із даними?
III. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
(використовується проектор)
- Що таке величина та які властивості вона має? (слайд 5-6)
- Які розрізняють величини за типами? (слайд 7-9)
- Як описують величини числового типу мовами програмування? (слайд 10-12)
- Як забезпечити введення даних користувачем під час виконання програми? (слайд 13-14)
IV. Формування практичних умінь і навичок
Завдання 1. Туристична агенція (слайд 15)
Завдання. У середовищі програмування Lazarus розробіть для туристичної агенції проект реєстраційної форми на подорож містами Європи, у якій турист може вказати такі відомості:
- персональний код клієнта;
- орієнтовний місяць запланованої подорожі;
- кількість днів подорожі;
- кількість осіб, що подорожуватимуть разом із ним;
- тип харчування: 0,5 – сніданок або вечеря; 1,0 – триразове харчування; 1,5 – п’ятиразове харчування.
Після введення даних на екрані має з’явитися підтвердження введених даних. Формою реєстрації можна управляти за допомогою кнопок: Почати реєстрацію, яка викликає вікна введення даних, Надіслати форму, що закриває вікно головної форми.
Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)
Завдання на с. 136 підручника
Завдання 2. Працюємо в парах (слайд 16)
Запропонуйте одне одному приклади числових величин, значення яких міститься в діапазонах, описаних у таблиці 20.2. Один називає опис типу величини мовою програмування, інший – приклад.
Завдання на с. 140 підручника
Завдання 3. Працюємо в парах (слайд 17)
Пограйте у гру «Значення величини – тип величини». Один учасник називає множину значень деякої величини, а інший – відповідний тип величини. Гра продовжується до першої помилки, після цього учасники міняються ролями.
Завдання на с. 140 підручника
V. Підсумок уроку
Обговорюємо (слайд 18)
- Як і величини ми використовуємо в повсякденному житті та чим вони відрізняються?
- Як мовами програмування Free Pascal і Python описують константи та змінні величини?
- Опишіть правила вибору ідентифікаторів величин. Наведіть приклади.
- Чим відрізняються описи числових величин мовами програмування Free Pascal і Python?
- Як у середовищі програмування Lazarus описати постійні величини, які будуть використовуватися в програмі?
- Як у середовищі програмування Lazarus описати змінні величини різних типів, які будуть використовуватися в програмі?
Рефлексія (слайд 19-22)
- Що нового сьогодні дізналися?
- Чого навчилися?
- Що сподобалось на уроці, а що ні?
- Чи виникали труднощі?
VI. Домашнє завдання (слайд 23)
Опрацювати параграф підручника п.20 с. 132-137