Графічне відображення даних мовами програмування. Відображення рисунків із зовнішніх файлів. Урок 52 (Інформатика 8 клас)
18 Серпня, 2019Реалізація алгоритмів з графічним відображенням даних засобами середовища програмування. Урок 54 (Інформатика 8 клас)
18 Серпня, 2019з урахуванням методичних рекомендацій 2019 року
Тема (слайд 2): Відображення базових графічних примітивів засобами мови програмування
Мета (слайд 3):
- навчальна: ознайомити учнів з тим, як у середовищі Lazarus додають графічні фігури та малюють лінію, сектор, ламану;
- розвиваюча: розвивати логічне й алгоритмічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
- виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.
Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, електронні матеріали (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника “ІНФОРМАТИКА 8 КЛАС” Морзе Н.В., Берна О.В., Вембер В.П.
Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.
(конспект уроку та презентація розроблені за підручником «Інформатика (Морзе, Барна, Вембер) 8 клас»)
ХІД УРОКУ
І. Організація класу до уроку
- Привітання із класом (слайд 1)
- Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Онлайн тестування (слайд 4)
Перейти за посиланням для проходження тесту № 20 http://testinform.in.ua/category/8-klas/
III. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
(використовується проектор)
- Як у середовищі Lazarus на форму додають графічні фігури? (слайд 5-9)
- Як у середовищі Lazarus малюють лінію, сектор та ламану? (слайд 10-14)
IV. Формування практичних умінь і навичок
Завдання 1. Повторення (слайд 15)
Розробіть проект у середовищі Lazarus, у якому, коли клацають мишею на зображенні круга, він зафарбовується в колір, обраний у групі перемикачів Колір, а коли клацають мишею зображення квадрата, – зафарбовується обраним кольором та застосовується стиль заливки, який обирають у групі Заливка.
Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)
Завдання на с. 185 підручника
Завдання 2. Малюнок із ліній (слайд 16)
У середовищі програмування Lazarus розробіть проект Лінії, у якому на формі малюватимуться лінії за допомогою протягування мишею: початок лінії буде розташовано в позиції, в якій натиснули кнопку миші, а кінець – де відпустили кнопку миші.
Завдання на с. 187 підручника
Завдання 3. Працюємо в парах (слайд 17)
Обговоріть, чим подібне та відрізняється малювання фігурами й побудова цих фігур по точках у середовищі програмування Lazarus. Засобами текстового процесора побудуйте діаграму Венна.
Завдання на с. 190 підручника
V. Підсумок уроку
Обговорюємо (слайд 18)
- Для чого використовують компонент Shape в середовищі програмування Lazarus?
- Як змінюють властивості геометричних фігур, побудованих за допомогою компонента Shape?
- Які особливості малювання геометричних фігур за координатами в середовищі програмування Lazarus?
Рефлексія (слайд 19-22)
- Що нового сьогодні дізналися?
- Чого навчилися?
- Що сподобалось на уроці, а що ні?
- Чи виникали труднощі?
VI. Домашнє завдання (слайд 23)
Опрацювати параграф підручника п.27 с. 183-188