Друкування документа. Урок 16 (Інформатика 5 клас)
31 Березня, 2017Середовище описання і виконання алгоритмів. Урок 18 (Інформатика 5 клас)
1 Квітня, 20175 клас за новою програмою 2016 року для дітей які вивчали інформатику в 2-4 класах
Тема: Алгоритми та їх виконавці
Мета:
- навчальна: ознайомити учнів з поняттям алгоритму, виконавця алгоритму, способами подання алгоритму;
- розвиваюча: розвивати інформаційну культуру, логічне мислення, пам’ять; формувати вміння узагальнювати, міркувати;
- виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.
Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, електронні матеріали (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника “ІНФОРМАТИКА 5 КЛАС” Морзе Н.В. та ін..
Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.
(Створено в навчальних цілях за підручником «Інформатика 5 клас»/Н.В. Морзе, О.В. Барна, В.П. Вембер, О.Г. Кузьминська. – К.: УОВЦ «Оріон», 2016 www.orioncentr.com.ua, inf5-m.blogspot.com)
ХІД УРОКУ
І. Організація класу до уроку
- Привітання із класом (слайд 1)
- Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Пригадай (слайд 4):
- Чи можна будь-яке наказове речення вважати командою?
- Які виконавці тобі зустрічалися та які команди вони могли виконувати?
- Які інструкції ти та твої друзі використовували в навчанні та побуті?
- Чи можна вважати інструкцію та алгоритми синонімами?
III. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
(використовується проектор)
- Що називають алгоритмом? (слайд 5-7)
- У якій формі можна подати алгоритм? (слайд 8-9)
- Як надрукувати документ? (слайд 10)
IV. Формування практичних умінь і навичок
Завдання 1. Потяг (слайд 11)
Із заданого набору малюнків (мал. 172) склади алгоритм, за яким людина, що придбала квиток у касі, буде здійснювати поїздку потягом.
Завдання на с. 122-123 підручника
Завдання 2. Черговий учень (слайд 12)
Із запропонованого набору команд вибери ті, які входять до системи команд чергового учня на уроці фізичної культури, та створи презентацію «Черговий учень».
Завдання на с. 123 підручника
Завдання 3. Складаємо алгоритм (слайд 13)
Розмісти у правильному порядку картки, що відповідають алгоритму копіювання файлів і папок за допомогою контекстного меню у вправі, запропонованій за адресою http://LearningApps.org/view1704887.
Завдання на с. 123 підручника
Завдання 4. Кухар (слайд 14)
Визнач систему команд виконавця Кухар у комп’ютерній грі Purble Place
Завдання на с.123 підручника
Завдання 5. Міркуємо (слайд 15)
Уяви, що ти керуєш роботом-художником, що вміє рухатись по клітинках і виконувати команди Малюй, Не малюй, Вгору k, Вниз k, Вправо k, Вліво k, де k — кількість клітинок. Склади алгоритм, за яким робот зможе намалювати зображення (мал. 174). Починай малювати із вказаної на малюнку точки. Візьми до уваги, що робот-художник повернутий так, як вказує червона стрілка на малюнку.
Завдання на с.125 підручника
Завдання 6. Працюємо в парах (слайд 16)
Створіть і розкажіть одне одному алгоритм збереження нового телефонного номера у списку контактів свого мобільного телефону. Скільки він має команд? Хто є виконавцем такого алгоритму?
Завдання на с.125 підручника
V. Підсумок уроку
Обговорюємо (слайд 17)
- Що називають алгоритмом? Коли ти у повсякденному житті виконуєш алгоритми? Наведи приклади.
- У якій формі можна подати алгоритм? Наведи приклади.
- Хто або що може бути виконавцем алгоритму?
- Поясни, що означає — виконати послідовність дій формально. Наведи приклади зі свого життя.
Рефлексія (слайд 18)
- Що нового сьогодні дізналися?
- Чого навчилися?
- Що сподобалось на уроці, а що ні?
- Чи виникали труднощі?
VI. Домашнє завдання (слайд 19)
Опрацювати параграф підручника п.16