Середовище описання і виконання алгоритмів. Урок 18 (Інформатика 5 клас)
1 Квітня, 2017Лінійні алгоритми. Урок 20 (Інформатика 5 клас)
1 Квітня, 20175 клас за новою програмою 2016 року для дітей які вивчали інформатику в 2-4 класах
Тема: Типи алгоритмів
Мета:
- навчальна: ознайомити учнів з типами алгоритмів які можна організувати в середовищі Скретч;
- розвиваюча: розвивати інформаційну культуру, логічне мислення, пам’ять; формувати вміння узагальнювати, міркувати;
- виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.
Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, електронні матеріали (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника “ІНФОРМАТИКА 5 КЛАС” Морзе Н.В. та ін..
Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.
(Створено в навчальних цілях за підручником «Інформатика 5 клас»/Н.В. Морзе, О.В. Барна, В.П. Вембер, О.Г. Кузьминська. – К.: УОВЦ «Оріон», 2016 www.orioncentr.com.ua, inf5-m.blogspot.com)
ХІД УРОКУ
І. Організація класу до уроку
- Привітання із класом (слайд 1)
- Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Пригадай (слайд 4):
- У яких програмних середовищах можна створювати чи виконувати алгоритми?
- Які проекти ти виконував у середовищі Скретч?
Онлайн тестування (слайд 5):
Перейти за посиланням для проходження тесту № 18 http://testinform.in.ua/category/5-klas/
III. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
(використовується проектор)
- Які алгоритми можна реалізувати в середовищі Скретч? (слайд 6-8)
- Як створити новий проект у середовищі Скретч? (слайд 9-13)
- Які команди використовують у програмі в середовищі Скретч? (слайд 14-19)
IV. Формування практичних умінь і навичок
Завдання 1. Алгоритми (слайд 20)
Відтвори алгоритм створення нового проекту в середовищі Скретч за посиланням: http://LearningApps.org/view1146793.
Завдання на с. 139 підручника
Завдання 2. Гра (слайд 21)
Відкрий файл Команди Рудого кота, який збережено в папці Алгоритми і програми, і пограй у гру: обирай команду за її поясненням. Якщо ти не помилишся, то виконавець Рудий кіт, подібно до виконавця в середовищі Скретч, виконає вказану команду. Ти отримаєш відзнаку та перейдеш на наступний рівень гри. Якщо ні — гра припиниться. Спробуй отримати 11 відзнак.
Завдання на с. 139 підручника
Завдання 3. Мелодії (слайд 22)
Завантаж проект Мелодія, що міститься в папці Алгоритми і програми. Зміни поданих виконавців алгоритмів на інших, образи яких зберігаються в бібліотеці образів у категорії Люди. Встанови, які алгоритмічні структури реалізовано у програмах для кожного з виконавців.
Завдання на с. 139-140 підручника
Завдання 4. Зміна значення параметра команди Задати інструмент (слайд 23)
У середовищі Скретч виконавці можуть грати на різних музичних інструментах. Досліди, що зміниться при виконанні алгоритм Кіт-музикант, якщо в команді змінити параметр – номер інструмента.
Установи його схожість і відмінність із середовищем Блоклі: Лабіринт і Скретч.
Завдання на с.141 підручника
Завдання 5. Працюємо в парах (слайд 24)
Запропонуйте одне одному запитання, для яких відповідями були б слова зі списку: виконавець, образ, об’єкт; подія, команда, група команд, параметр команди, команди групи Рух, команди групи Олівець, команди групи Звук, команди групи Вигляд, команди групи Керувати.
Завдання на с.141 підручника
V. Підсумок уроку
Обговорюємо (слайд 25)
- Які команди слід використати під час складання програми в середовищі Скретч, щоб її виконавець переміщувався по сцені вгору-вниз?
- У який блок об’єднані команди, з яких можна скласти програму відтворення музичного уривку в середовищі Скретч?
- Які дії слід виконати, щоб виконавець змінював свій вигляд під час виконання програми в середовищі Скретч або залишав слід на сцені?
- Чим відрізняються команди груп Події та Керувати в середовищі Скретч?
- Якими способами можна складати програми в середовищі Скретч?
- Які алгоритмічні структури використовують під час створення алгоритмів?
- Чим відрізняються лінійні та циклічні алгоритми?
- Коли необхідно використати алгоритмічну структуру розгалуження під час створення алгоритмів?
Рефлексія (слайд 26-29)
- Що нового сьогодні дізналися?
- Чого навчилися?
- Що сподобалось на уроці, а що ні?
- Чи виникали труднощі?
VI. Домашнє завдання (слайд 30)
Опрацювати параграф підручника п.18