Урок 28. Алгоритмічна структура розгалуження

Урок 27. Складання програм з повторенням у середовищі Скретч
Квітень 6, 2017
Атестація
Квітень 7, 2017

Урок 28 (web-версія конспекту без зображень)

5 клас за оновленою програмою 2016 року

Тема: Алгоритмічна структура розгалуження

Мета :

  • навчальна: навчити учнів створювати алгоритми з розгалуженням в середовищі Скретч;
  • розвиваюча: розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
  • виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість

Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника "ІНФОРМАТИКА 5 КЛАС" Морзе Н.В., Берна О.В., Вембер В.П.

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

(Створено в навчальних цілях за підручником «Інформатика 5 клас»/Н.В. Морзе, О.В. Барна, В.П. Вембер, О.Г. Кузьминська. – К.: УОВЦ «Оріон», 2016 www.orioncentr.com.ua, inf5-m.blogspot.com) 5 клас») 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу до уроку

  1. Привітання із класом (слайд 1)
  2. Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1. Пригадай (слайд 4):

  1. Де в повсякденному житті тобі траплялися висловлювання з логічним слідуванням?

III. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовується проектор, та матеріал підручника)

Коли використовують алгоритми з розгалуженням? (слайд 5-9)

Алгоритмічна структура, що дає змогу виконавцеві алгоритму вибрати сценарій подальших дій залежно від істинності певного висловлювання, називається розгалуженням.

Розрізняють дві форми структури розгалуження: повну та неповну.

Структура розгалуження повної форми схожа на умовне висловлювання «Якщо – то – інакше», у якому після «то» та «інакше» записують не висловлювання, а команди, які необхідно виконати залежно від істинності висловлювання, записаного в умові.

Скорочену форму розгалуження використовують тоді, коли деяку послідовність команд слід виконати за умови істинності висловлювання.

Структура розгалуження неповної форми схожа на умовне висловлювання «Якщо – то», у якому після «то» записують не висловлювання, а послідовність команд, які необхідно виконати, коли висловлювання, записане в умові, є істинним.

Як у середовищі Скретч описати алгоритми з неповним та повним розгалуженням? (слайд 10-15)

Базову структуру розгалуження повної форми в середовищі Скретч можна подати командою, що зображена на малюнку.

Базову структуру розгалуження неповної форми в середовищі Скретч можна подати командою, що зображена на малюнку.

Як поєднувати алгоритмічні структури? (слайд 16)

У програмах, розроблених у середовищі Скретч, можна поєднувати команди розгалуження та повторення: вони можуть слідувати одна за одною та містити одна одну.

Наприклад, якщо у проекті Рудий кіт натиснути стрілку вгору на клавіатурі, то отримаємо зображення виконавця, повторене тричі та переміщене на 50 кроків одне від одного, а якщо кнопка не буде натиснута, то зображення виконавця змінить яскравість на чверть.

IV. Формування практичних умінь і навичок

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Завдання 1. Зважування (слайд 17)

Із запропонованих блоків склади у графічному редакторі графічний опис алгоритму визначення з трьох монет однієї фальшивої одним зважуванням, за умови, що вона дещо легша від справжніх монет.

Додаткові матеріали для уроку розміщені в папці D:/5 клас/Текстові документи

Завдання на с. 176 підручника

Завдання 4. Працюємо в парах (слайд 18)

Обговоріть, у яких проектах можна використати подані фрагменти програм. За результатами обговорення сплануйте проект, складіть програму для спланованих подій та реалізуйте його в середовищі Скретч.

Завдання на с.178 підручника

V. Підсумок уроку

Обговорюємо (слайд 19)

  1. Назви приклади алгоритмів з розгалуженням з повсякденного життя. Як істинність висловлювань, що записані в умові, впливає на порядок виконання дій?
  2. Чим відрізняються повне та неповне розгалуження?
  3. Якою командою в середовищі Скретч реалізоване повне розгалуження?
  4. Якою командою в середовищі Скретч реалізоване неповне розгалуження?
  5. Як у програмах, описаних в середовищі Скретч, можна поєднувати різні алгоритмічні структури?

Рефлексія (слайд 20)

  • Що нового сьогодні дізналися?
  • Чого навчилися?
  • Що сподобалось на уроці, а що ні?
  • Чи виникали труднощі?

VI. Домашнє завдання (слайд 21)

Опрацювати параграф підручника п.26-27

Завантажити



Ви можете зберегти свій час на підготовку до уроків замовивши комплект презентацій
5 клас за новою програмою 2016 року для супроводу уроків  

за ціною:

70 грн за комплект
(одна презентація коштує 2 грн)

Замовити комплект

також для використанні на уроках розроблено сервіс для проведення онлайн-тестування