Урок 5. Векторний графічний редактор. Засоби графічного редактора

Урок 4. Операції над об’єктами та групами об’єктів
Червень 1, 2018
Урок 6. Особливості побудови й опрацювання векторних зображень
Червень 1, 2018

Урок 5 (web-версія конспекту без зображень)

6 клас за новою програмою 2017 року

Тема: Векторний графічний редактор. Засоби графічного редактора

Мета :

  • навчальна: ознайомити учнів з поняттям векторного графічного редактора, особливостями побудови й опрацювання векторних зображень;
  • розвиваюча: розвивати інформаційну культуру, логічне мислення, пам'ять; формувати вміння узагальнювати, міркувати;
  • виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість

Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника "ІНФОРМАТИКА 6 КЛАС" Морзе Н.В., Берна О.В., Вембер В.П.

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

(Створено в навчальних цілях за підручником «Інформатика 6 клас»/Н.В. Морзе, О.В. Барна, В.П. Вембер, О.Г. Кузьминська. – К.: УОВЦ «Оріон», 2017 www.orioncentr.com.ua, inf6-m.blogspot.com) 6 клас») 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу до уроку

  1. Привітання із класом (слайд 1)
  2. Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Пригадай (слайд 4):

  1. За допомогою яких фігур можна створювати зображення в середовищі текстового процесора?
  2. Які інструменти використовують для форматування зображень?

Онлайн-тестування (слайд 5):

Перейти за посиланням для проходження тесту № 2 http://testinform.in.ua/category/6-klas/

III. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовується проектор, та матеріал підручника)

Для чого використовують векторні графічні редактори? (слайд 6-7)

Для створення та опрацювання векторних зображень використовують векторні графічні редактори.

Популярними сьогодні векторними графічними редакторами є Adobe Illustrator, Corel Draw, Freehand, Xara X, Inkscape.

Завантажити Inkscape можна за допомогою вказівки головного меню або ярлика програми.

Які засоби векторного графічного редактора використовують для створення графічних об’єктів? (слайд 8-15)

Управляти відображенням панелей можна за допомогою вказівки Показати/Сховати пункту меню Перегляд.

Щоб змінити розміри об’єкта, обернути чи нахилити його, слід спочатку виділити об’єкт за допомогою інструмента Позначення і трансформація об’єкта.

Після цього навколо об’єкта з’являються маркери зміни у вигляді стрілок, при протягуванні мишею за будь-який з них відбувається зменшення чи збільшення об’єкта.

Якщо після цього ще раз клацнути мишею на об’єкті, маркери навколо нього набувають іншого вигляду й за їх допомогою можна обертати об’єкт або нахиляти його.

Виконувати перетворення об’єкта можна також за допомогою вказівки Трансформувати (Перетворити) пункту меню Об’єкт. При цьому в правій частині вікна з’являється область завдань Трансформувати, на відповідних вкладках якої можна задавати параметри переміщення, зміни масштабу, обертання чи нахилу об’єкта.

Вказівки меню Об’єкт використовують і для зміни інших властивостей об’єктів.

Виконання вказівки Заповнення та штрих з меню Об’єкт приводить до відображення в правій частині вікна однойменної області завдань. За допомогою інструментів на вкладках Заповнення, Колір штриха, Стиль штриха змінюють відповідні властивості заливки та контура фігури.

IV. Формування практичних умінь і навичок

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Завдання 1. Середовище Inkscape (слайд 16)

Ознайомтеся із призначенням інструментів векторного графічного редактора Inkscape, особливостями малювання фігур та налаштування їхніх властивостей.

Завдання на с.25-26 підручника

Завдання 2. Зірочка (слайд 17)

Склади алгоритм створення «чарівної квітки» (мал. 2.11) в середовищі текстового процесора. Передбач групування всіх складових в один об’єкт.

Завдання на с.26 підручника

Завдання 6. Міркуємо (слайд 18)

Малюнок тури в шахових фігурах (мал. 3.12) Максим виконав за допомогою інструментів графічного редактора Inkscape. Визнач, який інструмент застосовано та які трансформації використано при цьому. Спробуй намалювати подібний малюнок.

Завдання на с.28 підручника

V. Підсумок уроку

Обговорюємо (слайд 19)

  1. Для чого призначені векторні графічні редактори?
  2. Для чого в графічному редакторі використовують лінійку й сітку?
  3. Які графічні примітиви можна використовувати у векторному графічному редакторі Inkscape для створення зображень? Які властивості об’єктів при цьому можна змінювати?
  4. Які способи заливки можна застосувати до об’єктів зображення?
  5. За допомогою яких засобів можна обертати, відображати й масштабувати об’єкти?

Рефлексія (слайд 20-23)

  • Що нового сьогодні дізналися?
  • Чого навчилися?
  • Що сподобалось на уроці, а що ні?
  • Чи виникали труднощі?

VI. Домашнє завдання (слайд 24)

Опрацювати параграф підручника п.3

Завантажити



Ви можете зберегти свій час на підготовку до уроків замовивши комплект презентацій
6 клас за новою програмою 2017 року для супроводу уроків  

за ціною:

70 грн за комплект
(одна презентація коштує  2 грн)

Замовити комплект

також для використанні на уроках розроблено сервіс для проведення онлайн-тестування