Операції над числовими величинами та їх опис мовами програмування. Урок 38 (Інформатика 8 клас)
16 Серпня, 2019Практична робота №11 Складання та виконання лінійних алгоритмів опрацювання величин в середовищі програмування. Урок 40 (Інформатика 8 клас)
16 Серпня, 2019з урахуванням методичних рекомендацій 2019 року
Тема (слайд 2): Складання алгоритмів та виконання опрацювання числових величин у середовищі програмування
Мета (слайд 3):
- навчальна: навчити учнів виконувати операції над числовими величинами мовою програмування, ознайомити зі стандартними функціями які використовуються в числових виразах;
- розвиваюча: розвивати логічне й алгоритмічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
- виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.
Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, електронні матеріали (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника “ІНФОРМАТИКА 8 КЛАС” Морзе Н.В., Берна О.В., Вембер В.П.
Тип уроку: урок формування умінь і навичок.
(конспект уроку та презентація розроблені за підручником «Інформатика (Морзе, Барна, Вембер) 8 клас»)
ХІД УРОКУ
І. Організація класу до уроку
- Привітання із класом (слайд 1)
- Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Повторення (слайд 4)
- Яку функцію використовують для введення даних користувачем? Як значення цієї функції перетворити на числове?
- Чим відрізняються операції над числовими даними цілого та дійсного типів мовою програмування Free Pascal? А мовою програмування Python?
III. Формування практичних умінь і навичок
Завдання 1. Працюємо самостійно (слайд 5)
Розробіть проект Сімейний депозит, за допомогою якого можна визначити суму отримає родина в кінці року, якщо на його початку відкриє в банку депозитний рахунок у розмірі S тис. грн під 18% річних. Середовище програмування оберіть самостійно. Перевірте виконання проекту для S=10 000.
Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)
Завдання на с. 140 підручника
Завдання 2. Працюємо самостійно (слайд 6)
У середовищі Lazarus розробіть проект Електрика, за допомогою якого можна визначити опір електричного кола R, якщо в ньому провідники з опорами R1, R2, R3, R4 з’єднані:
- послідовно R=R1+R2+R3+R4;
- паралельно R=1R1+1R2+1R3+1R4.
Порівняйте програмні коди знаходження змінної R. Перевірте виконання проекту для R1=2, R2=3, R3=4, R4=5 Ом.
Завдання на с. 140 підручника
Завдання 2. Працюємо самостійно (слайд 7)
Дано змінні х, у дійсного типу. Розробіть проект для обчислення значення змінної z для х=1, у=-5:
z=x+y1+xy ;
z=1+y-x+y-x22+y-x33 ;
z=2ycosx-π6;
z=x1+x22+2×2
Завдання на с. 140 підручника
IV. Підсумок уроку
Рефлексія (слайд 8-11)
- мені було незрозуміло…;
- у мене виникли такі запитання…;
- я не впорався з такими завданням…;
- мені сподобалось і я буду використовувати…
V. Домашнє завдання (слайд 12)
Повторити параграф підручника п.20 с. 137-139