Величини. Їх типи та властивості. Урок 37 (8 клас)

Практична робота №10 «Створення програми з кнопками та написами». Інформатика 8 клас. Урок 36
Практична робота №10 «Створення програми з кнопками та написами». Урок 36 (8 клас)
16 Серпня, 2019
Операції над числовими величинами та їх опис мовами програмування. Інформатика 8 клас. Урок 38
Операції над числовими величинами та їх опис мовами програмування. Урок 38 (8 клас)
16 Серпня, 2019

з урахуванням методичних рекомендацій 2019 року

Тема (слайд 2): Величини. Їх типи та властивості

Мета (слайд 3):

  • навчальна: ознайомити учнів з поняттям величини, їх типами, навчити описувати змінні величини числового типу;
  • розвиваюча: розвивати логічне й алгоритмічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
  • виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.

Величини. Їх типи та властивості. Інформатика 8 клас. Урок 37Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, електронні матеріали (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника “ІНФОРМАТИКА 8 КЛАС” Морзе Н.В., Берна О.В., Вембер В.П.

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

(конспект уроку та презентація розроблені за підручником «Інформатика (Морзе, Барна, Вембер) 8 клас»)

ХІД УРОКУ

І. Організація класу до уроку

  1. Привітання із класом (слайд 1)
  2. Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Повторення (слайд 4)

  1. Як пов’язані інформація, повідомлення та дані?
  2. Які існують типи даних?
  3. Які пристрої використовує людина для роботи із даними?

III. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовується проектор)

  1. Що таке величина та які властивості вона має? (слайд 5-6)
  2. Які розрізняють величини за типами? (слайд 7-9)
  3. Як описують величини числового типу мовами програмування? (слайд 10-12)
  4. Як забезпечити введення даних користувачем під час виконання програми? (слайд 13-14)

IV. Формування практичних умінь і навичок

Завдання 1. Туристична агенція (слайд 15)

Завдання. У середовищі програмування Lazarus розробіть для туристичної агенції проект реєстраційної форми на подорож містами Європи, у якій турист може вказати такі відомості:

  • персональний код клієнта;
  • орієнтовний місяць запланованої подорожі;
  • кількість днів подорожі;
  • кількість осіб, що подорожуватимуть разом із ним;
  • тип харчування: 0,5 – сніданок або вечеря; 1,0 – триразове харчування; 1,5 – п’ятиразове харчування.

Після введення даних на екрані має з’явитися підтвердження введених даних. Формою реєстрації можна управляти за допомогою кнопок: Почати реєстрацію, яка викликає вікна введення даних, Надіслати форму, що закриває вікно головної форми.

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Завдання на с. 136 підручника

Завдання 2. Працюємо в парах (слайд 16)

Запропонуйте одне одному приклади числових величин, значення яких міститься в діапазонах, описаних у таблиці 20.2. Один називає опис типу величини мовою програмування, інший – приклад.

Завдання на с. 140 підручника

Завдання 3. Працюємо в парах (слайд 17)

Пограйте у гру «Значення величини – тип величини». Один учасник називає множину значень деякої величини, а інший – відповідний тип величини. Гра продовжується до першої помилки, після цього учасники міняються ролями.

Завдання на с. 140 підручника

V. Підсумок уроку

Обговорюємо (слайд 18)

  1. Як і величини ми використовуємо в повсякденному житті та чим вони відрізняються?
  2. Як мовами програмування Free Pascal і Python описують константи та змінні величини?
  3. Опишіть правила вибору ідентифікаторів величин. Наведіть приклади.
  4. Чим відрізняються описи числових величин мовами програмування Free Pascal і Python?
  5. Як у середовищі програмування Lazarus описати постійні величини, які будуть використовуватися в програмі?
  6. Як у середовищі програмування Lazarus описати змінні величини різних типів, які будуть використовуватися в програмі?

Рефлексія (слайд 19-22)

  • Що нового сьогодні дізналися?
  • Чого навчилися?
  • Що сподобалось на уроці, а що ні?
  • Чи виникали труднощі?

VI. Домашнє завдання (слайд 23)

Опрацювати параграф підручника п.20 с. 132-137

канал Youtube група Facebook

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *