Величини текстового типу, операції над ними. Елементи для введення даних. Урок 41 (8 клас)

Практична робота №11 «Складання та виконання лінійних алгоритмів опрацювання величин в середовищі програмування». Інформатика 8 клас. Урок 40
Практична робота №11 «Складання та виконання лінійних алгоритмів опрацювання величин в середовищі програмування». Урок 40 (8 клас)
16 Серпня, 2019
Складання та виконання алгоритмів опрацювання текстових величин у середовищі програмування. Інформатика 8 клас. Урок 42
Складання та виконання алгоритмів опрацювання текстових величин у середовищі програмування. Урок 42 (8 клас)
17 Серпня, 2019

з урахуванням методичних рекомендацій 2019 року

Тема (слайд 2): Величини текстового типу, операції над ними. Елементи для введення даних: текстове поле

Мета (слайд 3):

  • навчальна: ознайомити учнів з описом мовами програмування текстових величин та операціями, які виконують над текстовими величинами;
  • розвиваюча: розвивати логічне й алгоритмічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
  • виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.

Величини текстового типу, операції над ними. Елементи для введення даних. Інформатика 8 клас. Урок 41Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, електронні матеріали (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника “ІНФОРМАТИКА 8 КЛАС” Морзе Н.В., Берна О.В., Вембер В.П.

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

(конспект уроку та презентація розроблені за підручником «Інформатика (Морзе, Барна, Вембер) 8 клас»)

ХІД УРОКУ

І. Організація класу до уроку

  1. Привітання із класом (слайд 1)
  2. Повідомлення теми і мети уроку (слайд 2-3)

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Повторення (слайд 4)

  1. Які розрізняють об’єкти текстового документа?
  2. Які дії виконують під час редагування тексту?
  3. Як опрацьовують документи в текстових процесорах?

III. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовується проектор)

  1. Як вводять та описують текстові величини мовами програмування? (слайд 5-11)
  2. Які операції можна виконувати над текстовими величинами? (слайд 12)

IV. Формування практичних умінь і навичок

Завдання 1. Вітальна листівка (слайд 13)

У середовищі програмування Lazarus розробіть проект Вітальна листівка за зразком, у якому у відповідні текстові поля на екранній формі користувач вносить ім’я адресата привітання, подію та ім’я автора привітання.

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Завдання на с. 145 підручника

Завдання 2. День народження (слайд 14)

Розробіть проект у середовищі Lazarus, у якому в текстові поля, розміщені у верхній частині форми, користувач вводить день, місяць і рік свого народження та після натиснення кнопки Пуск у відповідному текстовому написі формується дата народження.

Завдання на с. 147-148 підручника

Завдання 3. Працюємо в парах (слайд 15)

Обговоріть, як мовою програмування Free Pascal записати введене слово у зворотному порядку. Складіть програму в будь-якому середовищі програмування.

Завдання на с. 154 підручника

V. Підсумок уроку

Обговорюємо (слайд 16)

  1. Наведіть приклади значень текстових величин.
  2. Чим відрізняються значення символьного та рядкового типів?
  3. Як описати величини символьного та рядкового типів мовами програмування? Що спільного та які є відмінності в описі текстових величин мовами Free Pascal і Python?

Рефлексія (слайд 17-20)

  • Що нового сьогодні дізналися?
  • Чого навчилися?
  • Що сподобалось на уроці, а що ні?
  • Чи виникали труднощі?

VI. Домашнє завдання (слайд 21)

Опрацювати параграф підручника п.22 с. 143-148

канал Youtube група Facebook

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *